Sabem, segons nombrosos estudis, que la salut mental de la població en general ha empitjorat, però preocupa especialment l'augment de problemes de tipus psicològic en nens, adolescents i joves, col·lectius molt afectats per la pandèmia. Han augmentat els casos de trastorns depressius i d'ansietat en menors, així com trastorns obsessiu-compulsius derivats del contagi i la por. En els adolescents joves es viu un estat de desesperança, que ja sembla crònic després de dos anys de confinaments, restriccions, mesures preventives, etc. Això ha conduït a un increment de consultes per afectació de l'estat d'ànim, però també per trastorns de conducta, problemes de la conducta alimentària i intents autolítics i conductes suïcides. En el primer trimestre de 2021 el suïcido va arribar a ser la primera causa de mort en menors de 20 anys.
Els problemes de salut mental en menors, adolescents i joves que es donen avui dia responen a problemes existents que s'han agreujat, o bé simptomatologia que s'expressa amb més intensitat a mesura que avança el temps, i si no es realitza intervenció pot donar lloc a conseqüències més greus com a intents de suïcidi o brots psicòtics. És per això que resulta necessària l'atenció especialitzada en Unitats clíniques preparades per a atendre aquesta població.
Font: : https://www.eldiario.es/sociedad/ano-quebro-salud-mental-ninos-adolescentes_1_8602302.html