Si sospites que tu o algú que coneixes bé podria tenir un Trastorn de l’Espectre Autista, contesta SI o NO a aquestes preguntes:
|
Quan era un infant:
|
|
Li era fàcil fer amics?
|
|
Durant les estones de joc jugava amb d’altres nens en grup?
|
|
Gaudia del contacte social?
|
|
Se li donava bé la gimnàstica quan era infant?
|
|
Jugava a esports d’equip?
|
|
Tenia bona memòria, sobretot mecànica?
|
|
Tenia interessos peculiars als que dedicava molt de temps, o sobre els que consultava o parlava amb molta freqüència?
|
|
Tenia símptomes obsessius en forma d’idees o comportaments repetitius, necessitat d’ordre i simetria o d’acumulació?
|
|
Tenia necessitat de fer les coses sempre de la mateixa manera?
|
|
Quan va començar a parlar?
|
|
A l’actualitat:
|
|
Diria que és innocent, que és una persona sense malícia ni picardia?
|
|
S’irrita molt si hi ha imprevistos o no pot fer les coses com de costum?
|
|
Diria que és poc destre en general?
|
|
La seva forma de caminar i les seves postures, diria que són peculiars?
|
|
I la seva manera de parlar o el seu to de veu?
|
|
Realitza moviments corporals o facials, o fa sorolls de forma involuntària o estereotipada?
|
|
Durant una conversa, manté menys contacte ocular del que s’espera?
|
|
Té dificultats per mantenir una conversa dins d’un grup?
|
|
|
Si contestes SI a la majoria de les preguntes d’aquest qüestionari és recomanable que realitzis una primera visita amb un psicòleg especialitzat de la Unitat de TEA i determinar si és necessari realitzar una exploració diagnòstica.