Servei Psiquiatria i Psicologia
Hospital Universitari Dexeus
Dilluns a divendres de 10h a 20h

Per què ocorre?

Despersonalizació

Les causes del fenomen són poc conegudes, si bé es considera que estan implicats factors biològics, psicològics i contextuals. 

- La despersonalització és un dels símptomes més peculiars que pot adoptar l'ansietat i sol empitjorar en èpoques en les quals la persona experimenta major estrès.  Apareix sovint en trastorns d'ansietat. 

- Pot ser una reacció a un esdeveniment traumàtic. Moltes persones la desenvolupen després de sofrir o ser testimonis d'una guerra, de violència extrema, abús sexual o emocional, accidents o desastres naturals. Està per tant lligada a la presència d'un trastorn d'estrès posttraumàtic. 

L'abús de substàncies, generalment drogues psicotròpiques, també pot provocar episodis de despersonalització de durada variable. 

- A vegades pot ser resultat d'una marcada privació de somni, indicant hàbits inadequats de descans.