Joves i depressió/ansietat
Unitat de Joves Adults
La depressió és un trastorn de l'estat d'ànim caracteritzat principalment per tristesa, anhedonia –falta de plaer per les coses–; l'abúlia –falta d'energia per a fer alguna cosa–; i l'apatia. La depressió ha augmentat en els últims anys la seva taxa de prevalença en joves.
Per part seva, el trastorn d'ansietat es defineix com un estat d'alerta que no és eficaç, i afecta a la vida de l'individu, com les fòbies (fòbies socials, agorafòbia), obsessions, manies, etc. Pot tractar-se d'una ansietat lligada a una situació o un estímul concret, o pot ser generalitzada. Cal recordar que l'ansietat és una cosa natural que ens ajuda a la supervivència, però quan aquesta ens bloqueja, es converteix en un trastorn i resulta necessari resoldre'l i demanar ajuda.
Podem identificar els símptomes d'ansietat i depressió en joves en els següents suposats:
- Component hereditari en la família
- Ús excessiu de xarxes socials
- Aïllament desmesurat
- Canvi radical
- Maldecaps persistents
- Sota rendiment acadèmic
- Canvis de caràcter, major irritabilitat
- Pèrdua d'interès per activitats que abans eren agradables
Si creus que experimentes algun d'aquests símptomes crida'ns i t'ajudarem.